onsdag 15. april 2015

Vår!


Det er så deilig at det er vår! 
Når man bor såpass høyt som jeg, så så hører man jo om folk lenger sør som finner hvitveis og blåveis lenge før vi har begynt å tenke tanken, og fortsatt måker snø og går på skiturer! 
Noen ganger kjenner jeg på lengselen etter å bo litt lenger sør, men da må man finne noe positivt ved å bo akkurat her. 
Ok, det er mye snø her, men vi har skikkelig vinter! Vi kan gå på ski og lage snømann og bruke spark! Vi slipper måneder med holke og saltslaps på gater og fortau! Snøen er hvit og fin - ikke grå og slapsete! 


Og så har vi denne her da - Hestehoven! 
Ikke verdens vakreste blomst, men så utrolig etterlengtet og kjærkommen. Det er vel ingen annen blomst jeg setter mer pris på enn akkurat denne. Selv om det enda er en stund igjen til det er bart, dukker den opp så fort det finnes en barflekk. Jeg går og leter etter den hver vår, ut på tur i lier og skråninger der sola har fått litt tak for å kikke etter den. Er den der i dag? 
Og plutselig er den der. Ikke bare en - men mange!
Da er det vår!
Og nå er den her! Under verandaen min er det masse av den! Det er lykke! 

Hverdagslykke!

Ha en flott vårdag!




1 kommentar:

  1. Heisann. Tenkte bare å stikke innom deg for å bekrefte at det var jeg som hadde symaskin i gangen ja, på Toten treffet. Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!