torsdag 26. mai 2016

Et lite lam til en grandtante gutt

For en tid tilbake ble jeg "grandtante" til en liten gutt. Det er selvfølgelig veldig stas, og han er naturligvis verdens skjønneste skapning!
 Han og!

 Når man kommer fra skog og landbruksbygda Trysil må man jo ha en sau eller to og siden det er ganske trygt for bjørn og ulv på sørlandet der han bor, tok jeg sjansen på å lage denne til han.

Mønsteret er fra boken "Påske med Tildas venner" av Tone Finnanger - masse fint å lage fra hennes bøker <3 Den er sydd av et håndkle og jeg valgte å stitche navnet hans på hjertet for å gjøre den mer personlig. Den er helt fri for ftalater og andre skumle ingredisenser og har heller inegn løse deler som kan ramle av. En trygg og god sau av beste slag! Håper den kan være til trøst og støtte. 


Helt til slutt må jeg ta med et typisk Trysil-vårtegn, nemlig Muggoppen eller mogop som den også heter. Et nydelig og kjærkomment vårtegn på våre trakter. 
Men  nå venter vi på varmen og sommeren!
Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Så flink du er! Denne var bare så skjønn - ønsker jeg klarte å sy:)
    God sommer Torun!
    Klem fra Kjersti

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!