søndag 19. mars 2017

SY-gal

Jeg må innrømme det, jeg har fått dilla! Jeg har rett og slett blitt SYgal! Jeg klarer rett og slett ikke å tenke på noe annet (nesten da) enn hva jeg skal sy og hvilke stoffer jeg kan bruke neste gang! Jeg tråler nettbutikker, blogger, pinterest, facebook grupper, instagram og syblader på jakt etter stoffer, mønstre og inspirasjon! Jeg sniker meg inn på nettet når jeg sitter på do på jobb på jakt etter nye mønstre og drømmer om stoff design om natta! Jeg tror jeg er blitt sprøyte, hakke gal!


Men det roer seg vel etterhvert, det pleier å gjøre det. Jeg er nemlig sånn at jeg blir veldig oppslukt i nye ting sånn med en gang og så roer det seg litt etterhvert. Å sy har jo vært en stor del av livet mitt før og ved, siden av scrappingen, men da har det vært lappe søm, og små Tilda dukker med klær.  Men nå er det søm av klær som ha tatt litt av her. Det er så gøy og lære nye ting. Og lære, det må man, for det å forstå mønstre er en vitenskap for en som aldri har vært borti sånne typer mønstre før. Og akkurat som i strikking og hekling er det alltid noe som står mellom linjene, som man bare skal forstå uten at det står skrevet! Og tiden flyr! Bikkja snorker på teppet sitt og husets øvrige beboere har tatt kvelden for lengst, men jeg klarer ikke å slippe

Her er en bukse og en genser jeg har sydd. Langt fra perfekt, men det er en begynnelse.

Både mønster og stoff til genseren er fra Stoff og stil.


Bukse mønster fra Helt spesiell, Sy til liten og stor. 


Får håpe mottakeren ikke er så nøye på om alle sømmer er like rette, og alt er helt perfekt. 

:o)

1 kommentar:

  1. Are you looking for free Twitter Re-tweets?
    Did you know that you can get them AUTOMATICALLY & ABSOLUTELY FOR FREE by registering on Like 4 Like?

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!